Saturday, May 19, 2007

Razvan Matasel - Cea mai tare idee

Cea mai tare idee pe care am auzit-o recent, mai exact azi :). Am citit-o pe site-ul lui Rob Campbell:

"Acum cativa ani LG Mobile a cerut agentiei Y&R Malaezia sa vina cu o idee pentru un nou telefon mobil. Puteau sa se uite la nevoile consumatorilor legate strict de categorie, dar au preferat sa nu o faca. Si-au dat seama ca fiind vorba de o tara musulmana, cu oameni extrem de credinciosi, acestia se rugau de mai multe ori pe zi. Si de aceea au propus designul unui telefon cu busola incorporata astfel incat credinciosii sa aiba intotdeauna si oriunde ar fi certitudinea ca se roaga in directia in care trebuie. Si astfel au creat un produs diferentiator care s-a vandut in peste 4 milioane de exemplare."

-- Razvan Matasel

"CEA MAI TARE IDEE" ESTE O RUBRICA IN CARE OAMENI DIN PUBLICITATE, MARKETING, BUSINESS, COMUNICARE SI ONLINE POVESTESC IDEI VAZUTE, CITITE SAU AUZITE RECENT.

Obiceiuri din intreaga lume

41% dintre chinezi isi programeaza serile de sex, in timp ce doar 3% dintre rusi si 7% dintre americani fac asta. Mai mult de jumatate dintre indieni intra pe net inainte de a pleca de acasa. Iar 44% dintre brazilieni citesc in baie. Acestea sunt cateva rezultate dintr-un studiu global realizat de BBDO.

BusinessWeek a realizat un articol pe tema studiului si un slideshow cu o parte de rezultate.

Friday, May 18, 2007

Unii intra la idei

Cineva imi sugera ca pentru concursul de idei de la Idea Forum sa dam si cateva exemple. M-am tot gandit la cateva exemple si mi-am adus aminte de ideea GSP de a face reclama contextuala in ziar, dar si de blogul unui publicitar englez care vine din cand in cand cu idei interesante (exemplu 1, exemplu 2).

POST APARUT INITIAL PE BLOGUL LUI CRISTIAN MANAFU

Concepte noi in advertising si marketing

Idea Forum a aparut dupa cateva discutii invitatii internationali despre ce se intampla in marketing si publicitate acum, din dorinta de aduce in prim plan noi concepte si tendinte.

Russell Davies ne-a vorbit despre brandurile in beta si ce ar trebui ele sa invete din experienta companiilor web 2.0.

Ideea in beta deriva dintr-un termen folosit de companiile din online, care spune ca produsul este inca in testari. Un site se lanseaza de obicei in beta pentru a i se putea descoperi erorile si le rezolva inainte de lansarea oficiala.

La nivel de comunicare in beta inseamna ca brandurile nu mai sunt doritoare sa se comita unui singur tip de retorica sau unei pozitionari foarte clare si prefera sa fie mereu deschise catre noi oportunitati inclusiv de co-creare cu utilizatorii (noua campanie Pepsi spune exact acest lucru: suntem in beta, tu ne creezi etc.)

Faris Yakob ne-a propus o discutie despre transmedia planning, termen despre care se spune ca a derivat dintr-o carte de Henry Jenkins "Convergence Culture" si a fost ulterior reinterpretat. Faris spune ca transmedia inseamna ca ideea nu se declina identic pe fiecare mediu, ci ca se incearca generarea de comunitati care sa interpreteze similar executii diferite ale aceluiasi concept. Transmedia este practic munca prin care se creeaza comunitati conceptuale care pot, prin relatiile pe care le leaga, sa transforme executii disparate in ceva coerent.

Thursday, May 17, 2007

Concurs de idei la Idea Forum

Ce fel de concurs am putea face la Idea Forum? - asta a fost intrebarea... Nu ne-am gandit mult si am venit cu... un concurs de idei. Asa am ajuns la What IF...

Despre ce este vorba?
What IF este un concurs de idei de orice fel care au legatura cu marketingul, publicitatea, media sau internetul. Poate fi o idee de reclama, pentru un ambalaj sau chiar de produs. La urma urmei poate fi despre orice. Numai buna sa fie!

Ce trebuie sa fac?
Daca esti interesat(a) de acest concurs, trimite pe adresa ideaforum2007 @ gmail.com ideile tale alaturi de datele personale (nume, telefon, e-mail, eventual blog) pana in data de 7 iunie, orele 17.00.

Ce castig?
In urma concursului vor fi selectate 5 persoane care vor fi invitate sa participe la cele doua zile ale evenimentului Idea Forum. Castigatorii vor fi invitati de asemenea la cina oficiala a evenimentului, unde vor fi alaturi de invitatii internationali si speakerii evenimentului.

Cine face selectia?
Toate ideile trimise vor trece mai intai printr-un proces de selectie preliminar, asigurat de Bogdana Butnar si Cristian Manafu.

Ideile selectate vor fi postate pe blogul evenimentului si apoi judecate de oameni de media, marketing si advertising.

Cum stiu daca am castigat?
In cazul in care vei fi selectat, vei fi anuntat telefonic pe 8 iunie. In ziua evenimentului, castigatorii vor fi anuntati pe site-ul Idea Forum.

Cerinte
Ideea trimisa trebuie sa inceapa cu What IF / Ce-ar fi daca… si sa nu depaseasca 1.500 de caractere. Pot fi trimise mai multe idei de catre aceeasi persoana.

Ideile pot fi redactate in romana sau engleza.