Thursday, June 7, 2007

WHAT IF 130-131

Ce-ar fi daca.....fiecare tanar proaspat absolvent al unei facultati, ce doreste o cariera in publicitate, ar trebui sa creeze o campanie de auto-promovare, si nu neapărat un CV si faimoasa scrisoare de intentie?...Ne-am obisnuit sa vorbim de pozitionarea unui brand in mintea consumatorului. Propun ca toti tinerii, de acum inainte, sa invete sa se pozitioneze in mintea angajatorilor. De obicei, lumea retine numele celui care se află pe locul 1.

La sutele de CV-uri pe care le primesc agentiile de publicitate si companiile, în general, oare cate persoane reusesc sa se pozitioneze diferit, astfel incat sa mai primească si vestea cea mare, dupa cateva interviuri? Prea putini...stiu sa-si adapteze discursul in functie de cel caruia i se adreseaza si de domeniul in care este implicata compania. Pana nu demult, si eu scriam acea scrisoare de intentie descarcata de pe Internet, cu cerinta Fill in the blanks si cu adresarea „Stimate Doamna/ Domnule”. Consider ca participarile la conferinte si discutiile cu profesionistii, te pot ajuta sa cunosti, incetul cu incetul, cerintele pietei in care vrei sa-ti dezvolti o cariera.

Cine nu isi doreste sa se pozitioneze primul in mintea intervievatorului? Dorinta a existat dintotdeauna. Si mulţi am crezut ca este suficient. Se pare că majoritatea mail-urilor exprimate in termeni de dorinte ajung sa semene cu niste spam-uri. Stim ca sablonul 1 este scrisoare pentru PR, al doilea este pentru publicitate, iar al treilea il refaci, de fiecare data, in functie de context. Si, Doamne fereste, sa le incurci...

Voi incepe sa lucrez la pozitionarea mea in cariera...Dar, mereu in gand cu bunul simt si cu relevanta mesajului catre destinatar.


--Oana Bistriceanu

1 comment:

claudiutoday said...

foarte buna ideea, orice idee care are curajul sa puna altfel problemele eu cred ca influenteaza intr-un fel sau altul pe cineva.Mai rau este atunci cand suntem indiferenti la ce spun altii.
Mie unul imi plac toate ideile de aici nu neaparat ca valoare dar concluzionez ca sunt oameni interesati sa isi spuna ideile si altii ca organizatorii interesati sa le citeasca.