Thursday, June 7, 2007

WHAT IF 146-148

Ce-ar fi daca… s-ar putea face reclama contextuala si offline? Cum? Ideea este sa se foloseasca o tehnologie deja existenta , destul de simpla, de afisare a informatiilor pe sticla (imaginea de mai jos ilustreaza acest lucru). Geamurile sau vitrinele ar putea fi inlocuite astfel incat sa se poata afisa informatii de orice natura , reclame in primul rand dar si altfel de informatii, de orice fel. S-ar putea pune vitrine de acest gen in piete sau locuri foarte aglomerate, la banci s-ar putea afisa informatii de interes pentru clientii lor, renuntandu-se la afisele obisnuite sau la sticla sablata cu identitatea vizuala a bancii, la facultati s-ar putea targeta prin astfel de reclame direct studentii etc. Posibilitatile de utilizare si pozitionare sunt foarte variate si lasa loc creativitatii.

Eu personal as oferi posibilitatea studentilor , in facultati, sa aiba o “sticla contextuala” numai a lor pe care sa poata pune mesaje prin bluetooth. Sa se afiseze maxim 5 mesaje, consecutiv, iar ultimul mesaj trimis sa fie primul afisat si cele mai vechi sa se stearga pe masura postarii altor mesaje.

De ce am spus contextual? S-ar putea face un sistem centralizat pe orase care sa afiseze reclame in locurile cu astfel de sticle exact ca si online pe site-uri, avand in spate o baza de date, sa se afiseze la random reclame in functie de tipologia consumatorilor din fiecare loc. Dupa cum spuneam, lasa loc creativitatii…

Ce-ar fi daca… s-ar dezvolta un produs destinat persoanelor nevazatoare: unor ochelari speciali ce ar avea ca principala functie ghidarea persoanei . Ei ar avea in rame incorporate casti care sa directioneze vocal persoana iar instructiunile sa le auda doar ea. Ochelarii ar putea fi programati anterior folosirii, in functie de nevoile specifice fiecarei persoane , spre exemplu s-ar putea introduce “harta vorbita” a zonei frecventate de persoana respectiva (pe viitor poate si a orasului). Acesti ochelari ar spune pe langa traseul propriu-zis (curbe, strazi etc.) si magazinele, reprezentantele, agentiile etc. pe langa care trece persoana („Sunteti in fata unei agentii BT“, „Sunteti in fata Vel Pitar“ , “La stanga se afla frizeria X” s.a.m.d.).

--Diana Apan

2 comments:

Unknown said...

Imi pare rau ca nu este afisata si imaginea. Ar fi ilustrat mult mai bine ideea cu reclama contextuala offline.

Unknown said...

Foarte tare! Ar putea fi un mix intre un GPS si o tehnologie cu senzori cu senzori folosita la unele masini pentru a ajuta soferii la parcare: iti spune cand si cat de de mult te apropii de de un obiect.