Wednesday, June 6, 2007

WHAT IF 123-126

Ce-ar fi daca … in fiecare an am sarbatori Brands Day. O zi in care sa ne bucuram de branduri. Insa nu o zi pentru exclusivistii domeniului, ci pentru oamenii de rand, pentru aceia ce le-au creat prin nevoile lor constante si diversificate. Ce zi din an? Oricare…cea pe care o aleg creatorii brandurilor (consumatorii). Eventual, se poate organiza un concurs de alegere a zilei Brands Day: cel mai bun argument pentru alegerea zilei X, rasplatit cu un premiu material (din partea sponsorului oficial) si unul spiritual (persoana respectiva prezentata ca fiind “Nasul Brands Day”-“Brands Day Godfather”, or whatever, ceva semnificativ). Sponsorul oficial va fi unul din brandurile, ce constituie motivul aniversarii. Selectarea primul brand-sponsor oficial al sarbatorii s-ar putea realiza printr-un program computerizat care va alege un simbol (presupunand ca fiecare brand isi va desemna simbolul dorit, spre exemplu Apple un patrat). Scopul acestei actiuni este de a pastra impartialitatea deciziei. Evident, vom avea un sponsor oficial, principal, parteneri media etc…toate alese dupa aceeasi metoda. Insa cel mai important, sponsorul oficial va fi promovat intens cu o luna inainte de mare eveniment (deci investitia s-ar justifica avand in vedere amploare ). De ce am avea nevoie de o asemenea sarbatoare?! La urma urmei, sarbatorim foarte multe lucruri: ziua alimentatiei, a pamantului, a femeii, a nasterii lui Iisus…etc., etc. Ei bine, de ce nu am aprecia ceva ce ne schimba categoric viata?! Oare, din toate cuvintele utilizate pe parcursul unei zile, cate dintre ele denumesc branduri?!Fie ele mai pricajite, fie ele adevarate entitati transnationale…le utilizam in mod constant si frecvent, atat de mult incat au intrat in vocabularul nostru curent (vz. Google, Xerox etc.).

In Londra exista o locatie interesanta: Muzeul brandurilor, al packagingului si al advertisingului. Daca s-ar deschide in cel putin 8 orase ale lumii (spre exemplu New York, Brasilia, Argentina, Maorc, Cannes, Budapesta, Moscova, Beijing ), atunci astfel de locatii ar putea fi gazda perfecta a evenimentului Brands Day. Si chiar daca nu toate tariile ar beneficia de asemnea locatii, tot ar exista posibilitatea unor promotii cu invitatii al eveniment, gen: “Castiga o croaziera in lumea brandurilor!” And so on….


Ce ar fi daca…fiecare produs, ar avea o eticheta atasata, asemenea hainelor. Spre exemplu, unei sticle de Coca Cola, i-am putea atasa o eticheta pe care ar fi scris:

“Coca Cola

Size: 2L

Made in Your Mind”

“Made in” nu mai reprezinta un punct de referinta, in ceea ce priveste decizia de achizitionare a unui produs/serviciu. Brandurile sunt cele care determina consumatorul sa actioneze, sunt reprezentarile propriilor dorinte.

Ce ar fi daca…nu ar mai exista oameni dezorientati profesional. Atunci ar trebui sa existe un loc, unde alegerea viitoarei profesii sa fie la indemana oricarui individ. In acest context, ce-ar fi daca … ar exista o institutie, care sa cuprinda toate profesiile din lume (cele recunoscute legal). Probabil sediul ar trebui sa fie de 10 ori mai mare ca Palatul Parlamentului, deoarece in interiorul acestei cladiri, fiecare individ va avea posibilitatea de a-si exersa viitoarea profesie, astfel isi poate da seama daca ii place sau nu. Si nu numai atat, poate testa si alte joburi, din alte domenii. Astfel, inainte de a opta pentru o anume facultate, sau inainte de a alege o anumita profesie, va stii daca i se potriveste sau nu. Daca s-ar infiinta o asemenea institutie, atunci cu siguranta motivarea angajatilor nu va mai reprezenta o problema, oamenii nu se vor mai simti frustati datorita deciziei profesionale pe care au luat-o, iar angajatorii vor fi cu atat mai multumiti. Totusi, utopie, utopie, dar daca s-ar infiinta o astfel de institutie in spatiul virtual?! Un loc ce ar putea simula experientele cotidiene ale unui job…


--Ana Placinta

No comments: