Saturday, June 2, 2007
What IF 41 - 45
Sistemul despre care vorbesc, ar avea doar doua butoane: unul cu " Mi-ai fost simpatic" si al doilea cu "Mi-ai fost antipatic". Fiecare, dupa ce a terminat de vorbit cu persoana de la ghiseu/birou, apasa pe unul din aceste butoane. Optiunea e realizata in mod secret, insa rezultatele sunt publice. Fiecare angajat s-ar putea astfel autoevalua la sfarsitul zilei. "Am fost simpatic doar la 12 oameni si antipatic la 30. Sa fie oare vina mea?". Ar putea exista chiar competitii precum " Cel mai simpatic angajat". Poate astfel, ne-am duce cu totii mai cu drag la posta, BRD, la coada la Billa, primarie, CEC, CFR, magazinul de la coltul strazii..si lista ar putea continua.
Ce-ar fi daca.. ar exista un obiect care sa aiba ca unica destinatie scoaterea feliei de lamaie din sucuri sau apa plata, pentru a fi mancata. Acest obiect ar avea propria identitate, propriul nume, propria forma dar mai presus de toate, propria utilitate. E drept, avem furculite, avem cutite.. insa in momentul in care bem un suc, nu avem decat un pai. Un obiect dedicat acelor oameni care au scos macar o data cu mana, felia de lamaie din suc.
Ce-ar fi daca.. ar exista un filtru care, atasat la robinet, sa masoare gradul de impuritate al apei consumate? "Te pregatesti sa bei 354 de bacterii si impuritati. Esti sigur?". El ar putea fi oferit cadou la baxurile de apa plata si ar putea incuraja consumul acestor produse, in detrimentul apei de la robinet.
Ce-ar fi daca.. ar exista concepul de "tocuri cu adevarat flexibile"? Pantofii ideali pentru situatiile in care distantele pe care le ai de parcurs, te sperie. Buni insa si atunci cand, parca totusi, ti-ai dori sa fii putin mai inalta. Tocul uneori mic, alteori mai mare, ar elimina in mod sigur deux-pieces-urile asortate la adidasi (sau invers..)
Ce-ar fi daca.. ar exista un gadget care sa iti gaseasca lucrurile pierdute pe o arie de 1 km in jur. Vorbim aici de lucruri precum: chei, brelocuri, portofel, telecomanda..Acestea ar putea fi gasite pe baza unui senzor/cip atasat in prealabil. Unii dintre noi sigur ar economisi macar o jumatate de ora din zi.
-- Raluca Munteanu
What IF 40
Toata lumea se plange de prezenta foarte scazuta la vot. Asta poate si pentru ca romanii s-au apropiat de modul de viata din occident si sunt din ce in ce mai comozi sau mai ocupati.
Votul online ar fi o solutie pentru marirea numarului de participanti.
Aplicatia este cat se poate de simpla: Oricine poate sa voteze o singura data (Da/NU, Basescu/Geoana, PSD/PD/PNL), in baza CNP-ului.
Prin aceasta aplicatie nu spun ca ar trebui elimiat complet sistemul clasic de vot, mai degraba imbunatatit.
Va intrebati oare ce se intampla cu ...sa zicem...jumatatea din populatia Romaniei care nu are acces la internet. Tocmai de-asta ziceam k mai degraba se "upgradeaza" sistemul clasic de vot. Oamenii din sate si alte locuri unde nu "s-a inventat" inca internetul, vor veni ca la un vot clasic numai ca in cabina trebuie sa dea 2 click-uri in loc sa puna stamila pe buletinul de vot.
Bineinteles ca o campanie de informare a electoratului este necesara.
Va imaginati ca o data cu inchiderea urnelor, se va afla si rezultatul? Ca acest nou si inovator sistem va avea costuri mult mai reduse? Cate resurse umane s-ar putea economisi?
Poate candva ... in viitor ideea mea va fi pusa in practica.
-- Adrian Zanfir
Friday, June 1, 2007
What IF 39
Parcurile intens vizitate pe timpul verii pot fi şi ele exploatate, prin construirea unor fântâni arteziene tematice. Apa va ieşi din interiorul unei sticle de ketchup, aşezată pe verticală, iar cu ajutorul unor spoturi, ea va căpăta culoarea roşie. La cădere, se va colecta într-un bazin, realizat în forma unei farfurii.
Întrucât target-ul companiei producătoare este alcătuit din persoane de toate vârstele, în special din mediul urban, o asemenea campanie ar avea un impact ridicat şi ar contribui la consolidarea brandului Tomi. În plus, ar susţine deviza Tomi, potrivit căreia „lucrurile obişnuite, din viaţa de zi cu zi, pot fi privite şi din altă perspectivă, devenind astfel mai interesante, mai distractive.”
-- Iulia Corniciuc
What IF 38
Ideea centrala este de a face totodata si concursuri pentru cei care participa la sondaj, adica cine raspunde la intrebarile care le plasam noi, automat participa la concurs cu premii. (altminteri nimeni nu va dori sa participe la chestionari monotone si obositoare). Deci, putem chestiona toata Romania fara a ne scula de pe scaun, concursurile reprezentind atractia pentru respondenti.
Ce fel de premii? In special CD, autocolante, maiouri, fleacuri, pad-uri etc.
Dupa 1-2 ani site-ul va incepe sa creasca, deci tot mai multe firme vor fi interesate de a plasa intrebari cu substrat in aceste sondaje (de exemplu, cite televizoare aveti acasa, cind ati procurat ultimul televizor etc) pentru a face sondaje.
Aici se pot pune fel de fel de intrebari, asa ca site-ul nostru, in 3-4 ani sa devina barometru sau ceva de genul acesta in sondaje si un puternic portal pentru plasarea reclamei.
Punctele forte: simplitatea de a participa la sondaje, interesul de a participa, acoperirea oferita.
-- Vitalie Nica
What IF 36 - 37
Ce-ar fi... dacă s-ar face "murdărei" (ăsta-i brand name :) ) din gel de duş solidificat, în formă de monştrii jumătate simpatici, jumătate urâţei, se aplică pe copiii mici pentru a îi deprinde să se spele "temeinic". Pot veni în seturi de familii întregi de murdărei: mama murdărel, bunicul murdărel şi pruncii, clar. Ambalaţi ca stickerele, pe o hârtie cerată, înveliţi în celofan :)
-- Corina Ceclan
What IF 35
-- Laurentiu Popa
What IF 29 - 34
Ce-ar fi daca… s-ar face un curs de instruire gratis in utilizare PC itinerant cu voluntari, la tzara in cele mai ascunse si pierdute de civilizatie catunuri? Pentru tzarani, ca sa scuteasca drum si cheltuieli la oficialitati in orash, sa poata comunica prin posta...etc
Ce-ar fi daca… ar avea posibilitatea oameni fara resurse materiale sa isi faca intreprinderi on-line pe ce stiu ei sa faca mai bine ( sa ii invete pe ceilalti abilitatile lor) fara sa fie cineva care sa ceara studii, vechime, diplome. intreprinderi virtuale, unde sa lucreze oameni de oriunde infirmi de acasa, puscariasi din inchisori, fara studii, fara loc de munca....
Ce-ar fi daca… am face o resursa video ca YouTube, dar tematica, de pilda educatie, resurse free pentru profesori si pentru toti cei ce doresc sa invete si nu pot din motive de bani sau alte motive.
Ce-ar fi daca… am reusi sa schimbam spatiul virtual dintr-un spatiu dedicat sexului si deviantelor de orice tip, intr-un spatiu de invatare si formare, de autoformare si de realizare personala?
Ce-ar fi daca… am folosi internetul pentru a rezolva problemele comportamentale extreme din educatie?
-- Prisacaru Gheorghe Mirel
Thursday, May 31, 2007
What IF 28
-- Andra Badea
What IF 27
-- Maria Alexandra Ciobanu
What IF 21 - 26
Ce-ar fi daca… ar exista ziua fericirii in calendar sau sa fie o lege. Toata lumea sa uite de griji, la serviciu toata lumea sa rada, sa zambeasca, sa fie bine dispusa. In autobuze, in metrou, pe strada toti sa fie in culmea fericirii, totul sa mearga ca pe strune.
Ce-ar fi daca… intrebarile te-ar putea ajuta sa te gandesti ce sa faci in caz ca nimic nu s-ar intampla.
Ce-ar fi daca… am muta capitala intr-un oras cu 200.000 de locuitori. De mult nu au mai fost schimbari din astea, si poate s-ar schimba si bucurestenii un pic, daca n-ar mai trai intr-un oras atat de discutat.
Ce-ar fi daca… am face reclama la fructe si legume. Oamenii trebuie sa manance zilnic 5 portii de legume si fructe (conform spuselor nutritionistilor), poate asa nu ar mai uita sa cumpere si fructe cand se duc la piata, nu numai carne si chips-uri.
Ce-ar fi daca… s-ar promova pe TV si codul bunelor maniere. Sa fie spoturi de 30-45 secunde in care sa se vorbeasca de diferite situatii intalnite si solutiile corecte ale lor.
-- Ene Dorina
What IF 20
-- Roxana Rosca
Tuesday, May 29, 2007
Bogdana Butnar - Cea mai tare idee
Pepsi vroia sa-si lanseze platforma de muzica si a observat ca oamenii asculta la ipods in metrou tot timpul asa ca a instalat in vagoanele de metrou panouri cu un mini hard pe care se stocase in
prealabil muzica si cateva pluguri pentru ipoduri sau alte mp3 playere. daca vroiai puri si simplu iti conectai castile de ipod la panou si ascultai Pepsi.
-- Bogdana Butnar
"CEA MAI TARE IDEE" ESTE O RUBRICA IN CARE OAMENI DIN PUBLICITATE, MARKETING, BUSINESS, COMUNICARE SI ONLINE POVESTESC IDEI VAZUTE, CITITE SAU AUZITE RECENT.
Monday, May 28, 2007
What IF 19
Ce-ar fi daca… s-ar intampla intr-un fel ca in aceasta tara minunata sa se infiinteze o facultate sau un colegiu care ar pregati tinerii pentru o viata antreprenoriala ? Daca nu o scoala intreaga dedicata acestui aspect, atunci macar un curs in cadrul faimoasei A.S.E. sau chiar cursuri extracuriculare ce pot pregati o persoana in vederea asumarii ricului antreprenorial. Bun! Multi se gandest acum ca se fac cursuri de Management, Marketing, Contabilitate, Drept… Si asa si este! Singura problema e ca de cele mai multe ori se intampla ca cel care incearca sa predea aceste materii nu a pus niciodata in practica cunostintele impartasite autoritar. Nu "cum", ci "cat de bine" poate un om ce lucreaza ca angajat al unei institutii sa invete pe altcineva (cu perspective cel mai probabil superioare) "tainele" conducerii cu succes a unei afaceri? Stiti raspunsul!
Astfel, solutia ar fi un apel catre ACEI oameni de afaceri carora nu le este strain cuvantul "etica" si care pot face diferenta. Acesti oameni au experienta si calitatile necesare desfasurarii unor astfel de activitati. Iar pentru ca ei sunt care inteleg cel mai bine conceptul "Win-win situation", sunt convins ca s-ar autosesiza chiar si oameni "grei" ai lumii business. Promovarea ar trebui sa fie una asemanatoare cu cea a Universitatii Media (si anume Pro) iar sistemul de admitere bazat pe criterii mai practice si mai concrete. Credeti ca ar functiona ? Eu cred ca e doar o chestiune de timp…
-- Mihai Trifan
What IF 16 - 18
In a market where service is still an unknown known and when people need guidance/belonging/connecting more than ever – wouldn’t it be nice to create a place where people would feel like home – just a silent breath in the race for time?
* You could write on the tables, just like you leave post-it notes on your fridge.
* Get to know your barista?
* Get to chat to your table neighbour?
* Allowed by invitation only from a friend – so that you get a chance to meet his other friends (best for clubs, I reckon)
* Pick your favourite music
* Suggest and actually get your own food recipes (named after you would be great).
And no, I don’t mean Starbucks; I mean your place near home/office/whatever
What if… museums in Romania wouldn’t be a just once in a lifetime visit when you are a kid? Imagine they were home to all sorts of interesting exhibitions (big scale exhibitions) – properly advertised, to all sorts of events (book launch, product launch, car launch, fashion shows) that would wipe the dust off the museums? What if they were less of the places for all things past and more of a place for present and future ideas?
What if… advertising or any piece of brand communication would be more like a product that people should buy in order for brands to get across? I’m thinking then, and only then advertisers (actually anyone involved in communications) would start thinking how to do real valuable pieces of communication.
Advertising conceived as a product – people have to want it because:
- It’s rare (erm, not exactly like gold but close enough) – e.g. Gmail invite
- It’s entertaining (like Innocent’s Village fete http://www.innocentdrinks.co.uk/innocentvillagefete/)
- It’s valuable in some way (learning – e.g. Crem Caffé holding barista seminars and food culture seminars and book shop)
-- Monica Dumitriu