Friday, June 22, 2007

Ce idei au castigat la What IF

Iata cele 5 idei selectate dejuriul concursului What IF:

1. Diana Apan

Ce-ar fi daca… s-ar putea face reclama contextuala si offline? Cum? Ideea este sa se foloseasca o tehnologie deja existenta , destul de simpla, de afisare a informatiilor pe sticla (imaginea de mai jos ilustreaza acest lucru). Geamurile sau vitrinele ar putea fi inlocuite astfel incat sa se poata afisa informatii de orice natura , reclame in primul rand dar si altfel de informatii, de orice fel. S-ar putea pune vitrine de acest gen in piete sau locuri foarte aglomerate, la banci s-ar putea afisa informatii de interes pentru clientii lor, renuntandu-se la afisele obisnuite sau la sticla sablata cu identitatea vizuala a bancii, la facultati s-ar putea targeta prin astfel de reclame direct studentii etc. Posibilitatile de utilizare si pozitionare sunt foarte variate si lasa loc creativitatii.

Eu personal as oferi posibilitatea studentilor , in facultati, sa aiba o “sticla contextuala” numai a lor pe care sa poata pune mesaje prin bluetooth. Sa se afiseze maxim 5 mesaje, consecutiv, iar ultimul mesaj trimis sa fie primul afisat si cele mai vechi sa se stearga pe masura postarii altor mesaje.

De ce am spus contextual? S-ar putea face un sistem centralizat pe orase care sa afiseze reclame in locurile cu astfel de sticle exact ca si online pe site-uri, avand in spate o baza de date, sa se afiseze la random reclame in functie de tipologia consumatorilor din fiecare loc. Dupa cum spuneam, lasa loc creativitatii…

2. Georgiana Petcu
Ce-ar fi daca…in supermarket-uri ar exista un raion sa zicem, “New Entry” in care sa fie expuse noile produse aparute pe piata. Pentru cei care nu au timp sa se uite la televizor(nu sunt la curent cu reclamele pentru noile produse), au atatea pe cap incat nu sunt atenti la publicitatea din jur, ar fi interesant ca atunci cand merg la cumparaturi sa stie ce a aparut nou pe piata doar prin trecerea pe la acest raion.

3. Raluca Munteanu
Ce ar fi daca…. s-ar implementa un sistem nou de evaluare a personalului din relatiile cu publicul?
Sistemul despre care vorbesc, ar avea doar doua butoane: unul cu " Mi-ai fost simpatic" si al doilea cu "Mi-ai fost antipatic". Fiecare, dupa ce a terminat de vorbit cu persoana de la ghiseu/birou, apasa pe unul din aceste butoane. Optiunea e realizata in mod secret, insa rezultatele sunt publice. Fiecare angajat s-ar putea astfel autoevalua la sfarsitul zilei. "Am fost simpatic doar la 12 oameni si antipatic la 30. Sa fie oare vina mea?". Ar putea exista chiar competitii precum " Cel mai simpatic angajat". Poate astfel, ne-am duce cu totii mai cu drag la posta, BRD, la coada la Billa, primarie, CEC, CFR, magazinul de la coltul strazii..si lista ar putea continua.

4. Dana Mirela Purice
Ce-ar fi daca ...ar exista carti cu litere fosforescente pentru a putea fi citite si pe intuneric, fara a-l deranja pe cel de langa tine?

5. Mihaela Georgescu
Ce-ar fi daca... s-ar realiza un soft gen Windows special pentru copii?
Poate chiar ca un ajutator al campaniei mai sus descrise, lansarea unui Windows pentru copii ar putea incuraja macar parintii sa ii invete pe copiii lor lucruri utile pe calculator si nu sa ii lase sa navigheze singuri pe internet, pe diverse site-uri interzise minorilor. Cred ca ar avea un real succes si ar fi un foarte bun element de marketing. Iar daca Windows-ul este prea complicat de realizat, de ce sa nu facem un Word pentru copii? Pe la 13-14 ani nu stiam ce sunt acelea jocuri cu impuscaturi, monstrii sau soldati. In schimb, dezvoltasem o pasiune pentru Word, faceam diverse desene, texte, colorate, folosind diverse fonturi, culori, nuante, umbre, imagini... Practic asa am invatat eu sa lucrez cu Word-ul, pe care acum il cunosc si cu ochii inchisi. De ce sa nu dezvoltam acest lucru si sa le oferim copiilor ceva interactiv prin care sa poata si invata ceva ce le va fi util pe mai tarziu?

Cum a fost la Idea Forum

Pentru mine, Idea Forum a insemnat lucruri interesante.

Au fost filmulete cu mingi de tenis aruncate in capul oamenilor, ad-uri realizate in 15 secunde, filmulete cu danezi, cu Darth Vader, discutii intre advertiser si consumator, spoturi Honda, campanii Nike, mindseturi cu privinta la produsele Dulux, Tui Beer, VW Polo si bineinteles, brieful Gilette J. Unii ne-au spus ca viata e cea care se scrie pe bloguri, nu cea care se traieste pe bloguri. Altii, ca cea mai buna optiune este aceea de a fi “always in beta”.

Idea Forum a insemnat, de asemenea, si lucruri utile. Multi dintre cei care au fost, stiu poate acum mai bine cum sa “GET-TO-BY” dupa ce au primit un brief. Poate au chiar si o idee in plus despre cum sa “bringtheloveback (.com) ” intre advertiser si consumator.

Idea Forum a insemnat 2 zile de prezentari, seminare, lucruri noi dar mai ales, oameni noi. A lipsit atmosfera formala, oficiala, si asta pentru simplul motiv ca lumea din jurul tau era foarte prietenoasa. Persoane care au realizat atat de multe, la care le citeam zilnic blogul, ii puteam aborda acum cu cea mai mare usurinta, la o cafea.

A fost o placere sa ii cunosc pe acele persoane care stau “ in front of the train, where’s less crowded”.

-- Raluca Munteanu

RALUCA MUNTEANU ESTE UNUL DINTRE CEI 5 CASTIGATORI AI CONCURSULUI WHAT IF. UNA DIN IDEILE PROPUSE DE RALUCA IN CONCURS A PRIMIT APRECIEREA DIN PARTEA A 4 (DIN CEI 5) JURATI, I-A ADUS UN INTERVIU PENTRU O POSIBILA ANGAJARE SI A FOST ALEASA DREPT IDEEA EVENIMENTULUI DE CATRE RUSSELL DAVIES.

Monday, June 18, 2007

Idea Forum pe bloguri si site-uri

Unde puteti citi despre cum a fost Idea Forum 2007: