Friday, May 25, 2007

Cine e in juriul concursului de idei

Am anuntat de ceva timp concursul de idei pentru Idea Forum, acum a sosit timpul sa anuntam si juratii. Acestia sunt :

De la Forum la Party

Ne gandim acum sa organizam si o petrecere in ultima zi a evenimentului, la care sa participe speakerii, partenerii, invitatii internationali si castigatorii concursului. Ne gandim insa sa facem si un party la care sa participe mai multa lume. Sa vedem acum daca ne iese...

What IF 15

Ce-ar fi daca… s-ar inventa si s-ar produce pe scara rulanta niste pastile, in spiritul suplimentelor nutritive, dar mult mai vitaminizante si mai mult suscpetibile de a ne "satura" si mult mai satioase decat acestea, pe care sa le bem cu o gura de apa si sa ne simtim hraniti si
satisfacuti culinar ( ar trebui ca aceasta pastila prin componenta lui sa contina toate ingredientele necesare unei mese copioase care sa cuprinda toate cele 3 feluri traditionale de mancare). Wouldn't that be a terrific idea???

-- Andreea Dragan

Cine mai vorbeste la Idea Forum

Vin acum cu cateva noutati legate de Idea Forum, despre care am auzit vorbindu-se deja foarte mult, fara sa fi inceput campania de promovare propriu-zisa.

Avem inca un invitat international, Chris Jackson fiind al cincilea guest speaker. Chris este consultant independent pe new media pentru marile media, carora le ofera solutii de integrare a online-ului in business-urile lor. Anterior, a lucrat pentru McKinsey si BBC.

Alaturi de cei cinci internationali, vor vorbi o serie de oameni de marketing si advertising cu recunoastere pe piata locala. Gasiti aici cine unde vorbeste.

POST APARUT INITIAL PE BLOGUL LUI CRISTIAN MANAFU

What IF 14

What if... by the year 2120 all people would be fat from eating junk food and the only way to get around would be Red Bull ... cause we all know that red bull ...GIVES YOU WINGS.

-- Bogdan Rauta

What IF 13


Ce-ar fi dacă... s-ar înfiinţa un site de publicitate online pentru produse software, reclamele constând în benzi desenate (comic strips). Formatul este acela al unei discuţii între două sau mai multe icon-uri de pe desktop (deşi se poate face şi monologul uneia). Site-ul ar putea fi deschis la idei venite din partea cititorilor.

Aveţi mai sus un exemplu de bandă desenată, care se adresează tinerilor, promovând programul QuickTime Player.

-- Sorin Dincea

What IF 12

Ce-ar fi dacadaca s-ar initia o campanie care sa incurajeze oamenii sa ia decizii. SINGURI! Spotul care ar urma sa insoteasca campania ar arata asa:

Intr-o sala de curs plina cu studenti, se sustine un examen. Paralel in spot ar mai fi o placa cu circuite electrice si cu led-uri. Placa reprezinta sala iar fiecare led cate un student. Studentii nefiind bine pregatiti, vorbesc intre ei despre raspunsurile corecte. Din fiecare parte a salii “porneste” un potential raspuns corect spre centrul incaperii, fiind transmis din om in om. Aceasta miscare este reprezentata pe placa prin aprinderea ledului corespunzator studentului care primeste informatia. Dupa ce o primeste si o “da” mai departe vecinului, ledul corespunzator se stinge (concomitent cu aprinderea ledului vecinului care a primit informatiile). Astfel, raspusurile presupus corecte care “au pornit” din ambele parti ale salii ajung simultan la acelasi student. Logic acesta este foarte confuz si speriat, avand deasemenea si el un raspuns, insa este pus in dificultate de faptul ca a primit inca doua potentiale raspunsuri. Pe placa, ledurile se sting si se aprind si se creeaza senzatia ca raspunsurile merg din marginile placii spre centru. In momentul in care ajung la studentul din centru, ramane numai un led aprins care insa explodeaza, iar pe ecran este afisat mesajul “eroare”(spotul poate beneficia si de o muzica specifica, pentru a accentua feelingul). Urmarea logica, studentul nu va promova examenul insa acest lucru nu o sa fie specificat, ci sugerat. Sloganul: Fii responsabil, alege!

-- Caibula Serdal

What IF 11

Ce-ar fi dacaziarele ar pune elevii in paginile lor, iar elevii ar pune ziarele in blogurile lor? Ziarele se aleg cu sustinere din partea unor tineri interesati si interesanti, iar tinerii isi vor face cunoscute gandurile. Ar fi amuzant ca, dimineata, in drum spre scoala, sa citesti in ziar ce ai scris cu doua zile in urma pe blog. Uite cum ar fi posibil: se ia una bucata adolescent care tine un blog, scrie regulat, scrie cu cap... are ceva de zis. Blogul ii va fi analizat de oameni de media, jurnalisti, care daca vor gasi potential in scrierile lui... il pun in pagina ziarului. In schimbul acestei promovari, tinerii trebuie sa promoveze la randul lor. Cum anume? Simplu: posteaza saptamanal ce articol le-a placut cel mai mult si de ce. E ca un schimb de experienta. Ziaristii descopera cum sunt ei receptati de liceeni, iar acestia din urma au ocazia sa fie cititi de persoane din diferite domenii. E o cale pentru "cei mai mari" de a afla cum gandeste un adolescent in ziua de azi si un mod de a diversifica publicul tinta al ziarelor. Printre politica, moda, sport, ar fi ca o gura de aer proaspat o rubrica despre tineri. Prezentul si viitorul intr-o singura pagina!

-- Elena Pătrăţeanu

Thursday, May 24, 2007

What IF 10

Ce-ar fi dacas-ar infiinta un Idea Shop cu oameni plini de idei si cand esti in pana de idei de cadouri, teme de referate, (minciuni), sa suni, sa spui care e problema ta si sa ti se dea o idee, nu trebuie sa fie neaparat rezolvarea tuturor problemelor tale ci doar o sugestie?

-- Ana-Maria Ciobotaru

Differences

I kept wondering after reading through the entries to Idea Forum's win a ticket competition, if the whole planning thing has gotten to me and i can only think of things in one way.

We got a good number of entries from people but not as many as we might have wanted. The reason might be that we failed to explain properly what we were after. Among some ideas we also got a lot of executions (prints or posters per se) which i thought was very interesting.
When we first talked about and Idea Forum what we had in mind was more of a strategy oriented event and less of a creative one. Ideas, as defined by us back then, were not insights, nor creative interpretations of ideas but visions of how to change things you thought needed changing. Very much in the spirit of "Hate something, change something". Ideas, like Guy Kawasaki said, were not related to making an Italic version of a existent font but rather to making a whole new way of looking at written communication.

i think that by gathering together a lot of people who can think of communication in these terms we might be up to something with IF.

so keep sending them...

POST APARUT INITIAL PE BLOGUL BOGDANEI BUTNAR

Wednesday, May 23, 2007

What IF 8 - 9

Ce-ar fi dacain camera de asteptare de la dentist s-ar afla afisul atasat.

Copy:

"Ai ajuns la dentist. Nasol. În sfarsit ţi-ai făcut curaj. Abia aştepţi să intri în “camera de tortură”, nu? Da, aşa mă gandeam şi eu. De ce? De ce nu ai avut mai multă grijă de dinţii tăi? Ştii ce te asteaptă acum? Îţi promiţi că de acum o să ai mai multă grijă. Ooo, ce draguţ, aprope te-am crezut. Ai vrea sa pleci de-aici, nu? Sunt atatea locuri unde ai putea să te duci, oameni cu care sa te întalneşti.. Ai prefera chiar compania unora pe care îi simpatizezi mai puţin.
Dar degeaba, ştii că dacă pleci, o să-ţi înrăutăţeşti situaţia.. Nasol. Auzi freza aia? Ce invenţie minunată, nu-i aşa? Ce dacă, există anestezie, te gandeşti. Da, cum să nu.. îţi amorţeşte tot, mai puţin locul unde o să lucreze.
Cert este ca o sa te doară. Mult. Tare. Repetat.
Şi gata, cică ai scapat.. Oare?
În drum spre casă cumpară un blend-a-med. Şi cine ştie, poate nu ne mai vedem… prea curand… "

Ce-ar fi dacain pizzerii, s-ar face reclama pe farfuriile pe care este adusa pizza, sub forma de puzzle, impartit la numarul si marimea feliilor, astfel incat fiecare felie sa fie un fel de bucatica de puzzle, iar cand sunt consumate toate feliile se poate vedea intreaga imagine.

-- Dan Mereanu

What IF 7

Ce-ar fi daca ar aparea o noua reclama. Sa fie o reclama la o companie de telefonie mobila care isi promoveaza tarifele scazute si numarul mare de mesaje oferite ca bonus la abonament. Ma gandesc la un adolescent care vorbeste pe Yahoo Messenger, ma gandesc la o femeie grabita intr-un supermarket care isi umple caruciorul, ma gandesc la o tanara pe o banca care isi rasuceste verigheta de pe inelar. Ma mai gandesc la un baiat care scrie pagina dupa pagina, cocosat deasupra biroului sau la un batran care se uita pe un album de familie. Sau la orice alta persoana care indeplineste actiuni solitare. E singura, numai ea si amintirile sau presiunile vietii de zi cu zi. E noapte. De pe fereastra dormitorului se zareste o luna plina, iar singura lumina din camera e cea raspandita de monitor. In supermarket sunt putine persoane si caseritele casca obosite. Vantul bate in parc si tanara, zgribulita, isi impreuneaza mainile, cuprinzandu-si umerii. Baiatul pune stiloul jos si isi sprijina capul in maini, iar batranul isi desprinde privirea din album, mangaindu-si mustata deasa si alba. Brusc se ia lumina. Toti raman scufundati in intuneric. Nu se mai vede nimic, poate doar lumina tastelor care sunt apasate grabit. Trec 5 secunde si adolescentul zice: “Alo! Da, iubita. Mi s-a luat curentul. Hai spune-mi ce ti-a zis profesorul dupa ce ti-a citit lucrarea.”; urmeaza femeia: “Mami, da-mi-o pe tusica doica la telefon. Acum ajung acasa. Da! Da! Ti-am luat ceva bun! Si eu te iubesc, scumpa!”; tanara, pe banca, in parc: “Te iubesc!’ si trimite mesajul; baiatul: “Da, mama. Lucrarea pentru bursa merge bine. Ce face tata?”; iar batranul: “Tocmai ma uitam la poza ta. Ce vremuri!”.
Finalul e previzibil (“Cand totul se intuneca in jurul tau, noi iti luminam calea spre cei dragi”) si totusi emotionant. De fapt e doar o idee.

-- Elena
Pătrăţeanu

What IF 6

Ce-ar fi daca ti-ai promova ziarul (tabloid zic eu) dandu-l gratuit impreuna cu franzela la brutarie. "Paine si circ!"

-- Andreea Retea

Monday, May 21, 2007

What IF 5

Ce-ar fi daca cineva ar face cumparaturile pentru tine? tu stii ca nu ai timp sa te taragani in supermarket, stii ca ai nevoie de lapte si paine si mai stii ca magazinul iti e in drum. de ce sa stai la coada cand poti suna dinainte si sa spui: la ora 5:23 de minute vin sa imi ridic pachetul care trebuie sa contina:
A: o franzela cu seminte de dovleac
B: lapte de soia cu capsuni
la 5:23 esti la casa speciala de comenzi pe telefon, iti ridici pachetul, ai platit si ai plecat

-- Maria Alexandra Ciobanu

Idei de marketing si advertising. Free of charge. II

Ideile revin in fortza..
1. telefon mobil (terminal) si cartela care sa permita asignarea a doua numere pe aceiasi cartela. unul pentru toata lumea sau pentru situatii obisnuite, iar altul doar pentru prieteni sau situatii de urgenta. switch-ul sa se poate face din butonul on/off sau profiles etc.
2. aparat pentru prajit+ sarat seminte. cred ca exista o piata enorma la noi pentru asa ceva, cu programe diferite: tipul de seminte - floare sau bostan, fistic, alune, susan - grade diferite de prajire, control al cantitatii de sare, programare pt o anumita ora (ex. exact inainte de meci) etc.
3. motocicleta Dacia Logan. Crad ca Dacia si in special modelul Logan are un foarte mare potential de extindere in categoria motociclete, scutere etc. In timp, poate chiar si echipamente sportive. Propunere de nume: Mologan, Logamot, Motolog etc.
4. cutitul care se auto ascute prin utilizare (eventual prin utilizarea dupa un anumit program, o saptamana tai din dreapta spre stanga, cealalta invers, o data intr-un sens, a doua oara in celalalt sens etc.). O varianta mai slaba a acestei inventii poate fi suportul in care pui cutitul dup ace il folosesti si el se ascute singur acolo (campuri electromagnetice etc.)
5. pantofi sport sau normali (ca sa nu spun adidasi nike) cu tahometru care sa iti spuna cati km ai parcurs intr-o anumita perioada (cu ecran de afisaj cu cristale lichide, 10 melodii etc.). se pot dezvolta de aici o multime de alte produse: pantofi cu dispozitiv de aromatizare (lichid sau solid, ex. branturi precum bradutii de masina etc.)
6. serviciu de inchiriat animale de companie pentru o anumita perioada, de la care sa poti lua spre utilizare si testare diverse rase de animale, pentru a te convinge care ti se potriveste cel mai bine
7. service de inchiriat copii de diferite varste, aflati in diferite stadii de dezvoltare. perioada de inchiriere poate fi de la cateva ore la cateva zile, pentru a experimenta produsul in diverse stadii (ex. un copil de 2 ani poate fi placut pentru o ora, in vizita la un prieten, dup ace a dormit si a mancat, dar a living hell la ora 6:00 sambata dimineata; unul de 5 ani foarte inteligent si dragut pentru 2 ore de intrebari despre lume si viata, dar obositor daca face acest lucru pentru cateva luni etc.)
8. ochelari de soare cu infrasunete care sa play-eze muzica folosind oasele craniului ca si cutie de rezonanta (pot fi folosite infra sau ultra sunete, microunde etc.)

in urma unor vizite la prieteni care au copii cu varste intre 6 luni si 3 ani si a utilizarii unor tehnici specifice de observare participativa si non participativa am identificat anumite nevoi, atat ale parintilor si vizitatorilor cat si ale copiilor, pentru care se pot dezvolta cateva produse de mare success. in urmatorul lot de idei le voi prezenta public.

POST APARUT INITIAL PE BLOGUL LUI DAN PETRE SI PRELUAT CU ACORDUL AUTORULUI.

Idei de marketing si advertising. Unu.

De ani de zile am fel de fel de idei de marketing si advertising pe care le impartasesc doar cu colegii mei de la firma. Toate imi sunt zdrobite, ridiculizate si rapid respinse pe motive puerile de tipul “asta exista deja”. Am rezistat pana astazi. De acum inainte, nu le mai impartasesc cu ei. Nu mai am incredere. Am hotarat sa le impartasesc cu toate mintile deschise, flexibile si care inteleg ca totul pleaca de la o idee. Astept feedback.
Primele propuneri:
1. Un ecran/tabela/ dispozitiv vizual care sa fie amplasat fie din fabricatie, fie optional pe geamul din spate al automobilelor (luneta). Acesta este in legatura directa cu frana si acceleratia arata in procente foarte vizibile cat franeaza, respectiv cat accelereaza automobilul respectiv. Aceasta poate arata ce face automobilul din fata noastra, pentru a putea anticipa mai bine intentiile lui, respectiv pentru a putea lua decizii pe baza unei cantitati mai mari de informatii utile.
2. Geamuri si oglinzi auto pe care apa sa se prelinga rapid astfel incat oricat de torentiala ar fi o ploaie, picaturile sa nu reduca absolut deloc din vizibilitatea celor din masina.
3. Vopsea auto care sa aiba asemenea proprietati, incat orice ploaie care depaseste 5l/mp sa spele integral si impecabil automobilul.
4. Pozitionarea unei beri romanesti pe platforma “bere ceheasca”. Orice bautor adevarat si rafinat de bere stie ca berea ceheasca este cea mai buna din Europa.
5. ciocolata pe bat, precum ingetata pe bat. poate avea si varianta acadele de ciocolata, praline etc. editie de vara.
6. cerneala tipografica fosforescenta sau termoluminescenta, care sa permita citirea cartilor pe intuneric. varianta cealalta, ochelari cu night vision pentru uz civil de masa. in aceleasi scopuri.

POST APARUT INITIAL PE BLOGUL LUI DAN PETRE SI PRELUAT CU ACORDUL AUTORULUI.

Sunday, May 20, 2007

What IF 4

Ce-ar fi daca o compania ar livra bauturi de orice fel in cel mai scurt timp la locul unde iti specifica un client. Home-delivery, dar nu de flori sau de pizza sau de mancare chinezeasca - ci cafea, suc sau alcool. Ai nevoie de putini oameni, raspanditi prin Bucuresti, cu telefoane mobile si bani la ei. Ei cumpara si alearga la client cu produsul rece ca gheata / fierbinte - dupa caz. Exista asa ceva deja? Eu nu stiu unde sa sun sa mi se aduca o cafea! Si chiar daca piata e foarte dezvoltata (ai dozatoare / automate / baruri peste tot, cred ca mai exista si aceasta nevoie: de adus cana / paharul / sticla la usa.

-- Andreea Retea

IDEE SELECTATA PENTRU CONCURSUL WHAT IF ORGANIZAT CU PRILEJUL IDEA FORUM.

What IF 1 - 3

Ce-ar fi daca o companie de constructii ar avea drept slogan "We build anywhere" si pe toate materialele lor, la sectiunea de contact sa scrie foarte oficial "Terra Department"?

Ce-ar fi daca intr-un loc foarte aglomerat sa se produca un zgomot puternic astfel incat, reflexiv o mare parte dintre oameni sa isi indrepte atentia spre locul de unde a venit zgomotul si sa fie martori la o campanie publicitara? S-ar numi BoomAdvertising. Zgomotul ar putea fi o sirena, o trompeta, orice. Ar putea fi regizat un accident de masina( pentru o companie de asigurari). Tot ce este important este sa se mentina atentia privitorului. Dar aici este un cu totul alt set de idei ;) .

Ce-ar fi daca ar incepe un concert cu tipatul cu care incepe melodia "Scream" a lui Michael Jackson iar pe display-uri suspendate sa ruleze un clip cu un geam care crapa si incepe sa cada bucata cu bucata, sincronizat cu bucati de geam real care cad (dintr-un lacas facut special) din interiorul display-ului? Dupa aceasta secventa ar urma clipul-intro normal al concertului.

-- DAN MEREANU

IDEI SELECTATE PENTRU CONCURSUL WHAT IF ORGANIZAT CU PRILEJUL IDEA FORUM.