Ce ar fi daca… unele agentii de comunicare(advertising,PR,Branding,etc)ar adresa un mesaj clientilor si nu numai, ci tuturor companiilor din Romania indiferent de marimea acestora, mesaj care sa sune asa:
Haideti sa alocam din bugetul de marketing un procent prin care ati ajuta in cateva domenii cum ar fi :
Educatie Sanatate Cultura
Cresterea nivelului de educatie Scaderea cazurilor de imbolnaviri, decese(cauzate de lipsa instruirii in a lua masuri corecte . Oferirea oamenilor indiferent de varsta ,sex, rasa, culoare sansei de a a-si arata talentul . Crearea de programe prin care comunitati intregi de oameni sa devina activi, sa comunice sa devina responsabili in aceasta viata.
Aceste agentii de publicitate care si-ar asuma si ele acelasi mesaj, ar putea zic eu sa faca acest lucru deoarece ele detin nu-i asa instrumentele necesare sa comunice consumatorului lor , care in acest caz sunt companiile.
Intrebarea este ce ar trebui sa se intample sa devenim responsabili in aceasta societate de consum, bolnava, fara Dumnezeu, fara valori, ucigasa, narcisista.
Un punct de vedere neoficial:
Cred ca ar trebui ca societatea umana sa moara pentru a putea renaste si a-si construi valori cu adevarat importante. Eu cred ca societatea umana a avut un start prost.
Ce ar fi daca… Spre exemplu Zuzu ar adauga pe cutiile de lapte, iaurt, etc.
si un mesaj simpu care " De fiecare data cand il intalnesti ....te face sa zambesti " .
Mesajul ar suna cam asa
"Draga consumatorule daca aceasta cutie va fi reciclata va fi datorita tie Cu un gest mic lucruri MARI se pot intampla Iti multumim, ZUZU "
Ce ar fi daca toata treaba asta ar deveni virala
Ce ar fi daca… Coca Cola, Pepsi, si altii care folosesc ambalaj din plastic sau greu de degradat daca este aruncat aiurea, ar fi responsabili sa se ocupe direct sau indirect si de partea de colectare a ambalajului si de cercetare a noi tipuri de ambalaje prin sponsorizare unor programe de cercetare.
De stimulare a unor companii cu obiect de activitate colectare, sa se ocupe cu seriozitate de colectare plastic,etc.
Ce ar fi daca… toti oamenii de marketing, publicitate in special comunicare sa creeze un proiect care sa devina viral cu numele sa zicem
"The Butterfly Effect" iar mesajul sa fie " Small things can make Big changes".
Acest proiect sa adune un numar f. mare de voluntari, un proiect atat de mare incat sa-i faca pe marii jucatori din orice industrie sa se implice.
Motivul pentru care cred ca trebuie sa ne implicam cat mai mult, sa devenim activi, este acela de a echilibra balanta dintre societatea de consum de bunuri si servicii si societatea de oameni responsabilii pentru generatiile urmatoare.
--Claudiu Grigorita
No comments:
Post a Comment