Ce-ar fi daca... universitatile din Romania ar fi sponsorizate de brand-uri consacrate in domeniu. IBM ar sponsoriza facultati cu profil tehnic astfel incat facultatile sa nu trebuiasca sa mearga pe ideea de modernizare ci pe ideea de inovatie. Astfel s-ar putea incepe un program prin care studentii ar avea ca profesori profesionistii de la IBM iar 9 luni pe an ar face practica impartiti pe echipe si pusi sa dezvolte un anumit produs. Ce-ar fi daca... in momentul in care ai termina facultatea ai avea experienta mult ceruta chiar din facultate.
Ce-ar fi daca... s-ar organiza sesiuni de team building in universitati inca din anul 1, iar echipe de cate 10 oameni s-ar forma si ar lucra impreuna 4 ani de zile pe diverse proiecte, iar competenta lor ar fi monitorizata timp de 4 ani. La sfarsit in loc de diploma ar primi evaluare performantelor de la sefii de proiect, evaluarea "sociala" din partea membrilor echipei si o evaluare din punct de vedere psihologic.
Ce-ar fi daca... ar exista un site pe care sa te inscrii si sa iti alegi toate marcile pe care le folosesti zilnic sau ale carui fan esti. De celalata parte ar exista cate un reprezentant de la fiecare brand prezent in structura site-ului. Utilizatorii ar avea sectiuni speciale la fiecare brand cum ar fi: idei de dezvoltare, imi place, nu-mi place, mi-as dori, etc. Iar in cadrul site-ului sa exista un mecanism de evaluare a brand-urilor pe baza notelor alocate de useri si aprobate de admini.
Ce-ar fi daca... oamenii din advertising ar putea vedea ca fanii Apple mai folosesc in proportie de 80% Gilette si isi doresc sa poata folosi pe Mac-ul lor diferite soft-uri care momentan sunt disponibile doar pe Windows. Ar putea fi cel mai bun consultant pe dezvoltare, iar advertiserii s-ar putea gandi la reclame in care sa tina cont de toate aceste date. Site-ul s-ar numi "Talk to the Brand" iar sloganul ar putea fi "Your favourites in your hand".
Ce-ar fi daca... Vodafone ar creea abonamente speciale platite de o firma de sondaje cu 200 de minute nationale incluse iar in schimbul abonamenteleor clientii ar trebui sa aiba telefoane cu o aplicatie speciala inclusa si de fiecare data cand li se solicita sa completeze direct de pe telefon sondaje de maxim 10 intrebari in 24 de ore, altfel nu vor putea efectua apeluri telefonice. S-ar creea o baza de date de cel putin 500.000 de subiecti iar rezultatele ar fi centralizate de un server in real-time.
Ce-ar fi daca... posturile radio ar permite unei firme de permission marketing sa le intercaleze frecventa in anumite zone si sa transmita reclame la diferite magazine (aflate in imediata apropiere 25-30 de metri) in legatura cu produsele noi, preturile si stocurile disponibile.
Ce-ar fi daca... ar exista o retea de anti-social networking bazata pe dusmani, si nu pe prieteni? O invitatie ar suna in felul urmator: "Hi, Andrei! Is Radu your enemy?" Iar in loc de popularele 5-uri de pe hi5 sa poti existe chestii gen: "Bitch", "Stupid", "Asshole", etc. La un moment dat, cei care isi dau intalniri pe hi5 si nu le iese pasenta, ar putea intra pe anti-social networking. Desigur s-ar creea o categorie speciala pentru manelisti, nu de alta dar ei au cei mai multi dusmani :). In felul asta ai putea sa iti vezi dusmanii declarati.
Ce-ar fi daca... Realitatea si-ar continua campania “Tu faci Romania” prin amplasarea a doua display-uri mari in senat si parlament. Pe unul ar fi afisate in mod random dorintele Romanilor, iar celalalt le-ar tine socoteala muncii lor, ar afisa in permanenta costul cosului zilnic, numarul de pensionari, numarul de angajati care sunt paltiti intre minim si mediu, index-ul impozitelor, disponibilitatea medicamentelor, un index al preturilor imobiliarelor, valoare totala a investitiilor straine, valoarea totala a importurilor/exporturilor, deficitul bugetar, etc. Iar la sfarsitul fiecarei zile, in functie de schimbarile datelor din decursul acelei zile, pe baza unui algoritm, sa le fie evaluata performanta.
--Rares Nastai
No comments:
Post a Comment