Wednesday, June 6, 2007

WHAT IF 98-103

Ce-ar fi daca… Playstation ar inchiria si brandui 10 autocare si ar derula o campanie in toata tara, cu scopul de a oferi un company tour pentru 10 persoane. Autobuzele ar avea pe fiecare loc cate o consola playstation si ar fi legate in retea astfel incat utilizatorii sa poata juca un campionat in interiorul autocarului. Regulile ar fi simple, sa zicem ca in fiecare autocar s-ar crea cate un campionat diferit. In unul sa presupunem ca s-ar crea un campionat de fotbal. Ar trebui sa te inscrii cu o luna inainte la aceasta promotie, pe site-ul lor, si sa specifici pentru ce campionat te inscrii. Din totalul inscrisilor s-ar trage la sorti. Intr-un autocar ar fi cam 30 de persoane. Toate autocarele ar porni din cel mai nordic punct al tarii si ar merge unul in spatele celuilalt pana la aeroport unde castigatorul din fiecare autocar s-ar imbarca in avion cu desitnatia Japonia, sediul PlayStation pentru un tur complet al companiei. Desigur compania asigura transportul pasagerilor necastigatori inapoi in orasul de unde au venit cu aceleasi autocare, organizand astfel al doilea campionat, iar castigatorii de la intoarcere vor primi cate un playstation 3.

Ce-ar fi daca... Ai intra intr-un magazin si ai lua de pe raft o cutie MS Windows Vista, iar in momentul in care ai lua cutia de pe raft, o holograma a lui Bill Gates ar incepe sa iti vorbeasca despre produs plimbandu-se in jurul tau. Explicatiile ar putea fi strict legate de produs, sub forma de prezentare, sau cu ajutorul unui modul de recunoastere vocala, ai putea chiar sa adresezi unele intrebari pentru a afla exact ce te intereseaza. In felul acesta compania nu ar mai suferi pierderi datorita lipsei de cunostinte a angajatilor. Acest concept ar fi valabil pentru orice produs/companie asociat(a) cu un brand personal puternic.

Ce-ar fi daca... nu ar mai trebui sa iti citesti niciodata contoarele. Daca ar exista un panou de comanda in fiecare casa, care sa citeasca toate contoarele si sa transmita datele furnizorilor. Panoul ar avea posibilitatea sa primeasca toate facturile direct din baza de date a furnizorilor de servicii pe care proprietarul ii foloseste iar el sa le tipareasca. Iar in momentul in care ai dori sa iti achiti facturile curente, nu ar trebui decat sa-ti “infigi” cardul in panoul respectiv si sa autorizezi plata.

Ce-ar fi daca... fiecare familie ar avea propriul recipient pentru deseuri reciclabile, capabil sa recunoasca si sa accepte materialul. Recipientul ar avea o “cutie neagra” sigilata, care ar inregistra cuantumul depus in fiecare luna/moment. Firma de salubrizare ar veni in fiecare sambata sa le colecteze si sa valideze datele cutiei negre. Astfel familia Popescu, pe baza grijii pentru mediu pe care o manifesta ar avea o reducere a impozitelor cu 10%, deseurile ar ajunge unde trebuie si toata lumea ar fi fericita.

Ce-ar fi daca... Muzeul National de Istorie ar aduna toate mesajele decodificate transmise in timpul celui de-al doilea razboi mondial, si pe baza unui algoritm ar “traduce” fiecare cuvant si litera in pixeli sau suprafete de diferite dimensiuni si culori. Ar iesi o imagine de mari dimensiuni, haotica, care ar putea fi background-ul unui print. Titlul campaniei ar fi “Muzeul National de Istorie prezinta Al Doilea Razboi Mondial intr-o imagine care face cat 336.821 de cuvinte” (cumulul cuvintelor care au alcatuit imaginea) iar sloganul ar fi “Daca nu intelegi nimic din aceasta imagine, vino la Muzel National de Istorie in perioada Octombrie – Decembie 2007, si consultantii nostrii oftalmologici iti vor raspunde intrebarilor”.



--Rares Nastai

No comments: